247Drive: “Vragen wat mensen echt willen”

Wie: Robert van Slooten
Van: 24/7 Drive B.V.
Waarom: Kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
Hoe: “Vragen wat mensen echt willen”

De internationaal actieve uitzender 24/7 drive B.V. (tien vestigingen in Nederland, drie in België, een in Duitsland en nog drie in Oost-Europa) is gespecialiseerd in het bemiddelen van vrachtwagenchauffeurs. Het is een begrip in de transportwereld, met een klantenbestand variërend van de grote transportondernemers tot kleinere bedrijven.

“Wij leveren gekwalificeerde chauffeurs voor bedrijven. Dat is onze specialiteit”, vertelt Robert van Slooten, consulent bij 24/7 drive B.V. “Niet om op te scheppen, maar wij hebben een breed bestand van medewerkers. Mede door een intensieve social media strategie zijn wij altijd in staat om goede mensen te vinden en aan ons te binden.”

Opleiden

Om een aantrekkelijke werkgever te zijn, besteedt 24/7 drive B.V. veel aandacht aan het aanbieden van opleidingen en kwalificatietrainingen. Het biedt daarbij ook kansen aan mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. “Ons gaat het om kwalificaties en competenties”, zegt Van Slooten. “Een deel van onze mensen begon inderdaad met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is mooi om te zien dat ze volledig zijn opgebloeid en uitgegroeid tot de gewaardeerde krachten.”

Het geheim achter het inclusieve succes van 24/7 drive is het stellen van vragen. “Het gaat erom dat je echt probeert te ontdekken wat mensen willen en wat ze kunnen. Als dat matcht met onze werkwijze, dan kunnen we aan de slag. En het is inderdaad een aantal keer gelukt om mensen op te pakken en, met bijvoorbeeld wat extra begeleiding, weer helemaal werkfit te krijgen.”

Energie

Van die succesverhalen krijgt Van Slooten energie. Hij zegt: “Ik en mijn collega’s vinden het supergaaf als het lukt. Het kost misschien wat meer tijd en energie, maar het geeft een bevredigend gevoel als je iemand ziet opbloeien. Dat geldt niet alleen voor ons trouwens, zeker ook voor de medewerker zelf en voor onze klanten.”

Met de klanten van 24/7 drive communiceert Van Slooten duidelijk als er een medewerker wordt ingezet, die voorheen een afstand tot de arbeidsmarkt had. “De transportwereld is rechtdoorzee. Wij zijn knettereerlijk in de omgang met onze klanten en onze mensen. Daarom vertellen wij altijd het hele verhaal. Dat leidt uiteindelijk tot de meest succesvolle plaatsingen. Als zowel kandidaat als klant heel goed weten wat ze aan elkaar hebben, is succes gegarandeerd.”