Met de deze week gelanceerde campagne Sociaal ondernemen loont! roept Regionaal Werkbedrijf FoodValley werkgeversop om banen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. “Deze mensen hebben talenten die van grote waarde kunnen zijn.”
440 banen
De campagne Sociaal ondernemen loont! heeft tot doel om alle betrokkenen in de arbeidsmarktregio FoodValley, de gemeenten Ede en Wageningen, te prikkelen om vóór het einde van het jaar 440 banen te realiseren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit om een bijdrage aan de Banenafspraak in de regio te realiseren.
Succesvolle voorbeelden
De campagne informeert en inspireert regionale werkgevers en werkzoekenden over de mogelijkheden die de Banenafspraak biedt. Dit doet ze onder andere door het geven van succesvolle voorbeelden van werkgevers en werknemers in de regio, die al een baan hebben gerealiseerd.
In het zonnetje gezet
Vijftig van deze werkgevers ‘die allang weten hoe het werkt’, werden tijdens de aftrap in het zonnetje gezet. Ze ontvingen een bloemetje uit handen van het werkbedrijf. Naast het uitdelen van de bloemen vond op het Wageningen University & Research centre een event plaats. Hans Spigt (landelijk aanjager Banenafspraak onderwijs & overheid) en Jan Werkman (personeelsadviseur Christelijke Hogeschool Ede) vulden de middag met inspiratie, goede voorbeelden en feiten en cijfers.
Bij de campagne hoort ook de gelijknamige site Sociaalondernemenloont. Hier kunnen werkgevers terecht voor informatie, goede voorbeelden en ondersteuning.