Laten zien wat de voordelen zijn van het aannemen van mensen met een arbeidsbeperking. Dat is de insteek van de campagnes die in veel arbeidsmarktregio’s nu starten. Om werkgevers te wijzen op de regionale mogelijkheden en dienstverlening starten steeds meer campagnes. Deze willen werkgevers inspireren door de Banenafspraak meer bekendheid te geven, vooroordelen weg te nemen en ervaringsverhalen te delen. We lichten er enkele uit.
Unieke doorzetters
‘Ondernemen vanuit je hart, wij helpen met de start’ is bijvoorbeeld de slogan van Werkgevers Servicepunt Haaglanden . Op hun informatieve site Banenafspraken kunnen werkgevers terecht met vragen of voor ondersteuning. Ook maken ze hier met een knipoog korte metten met alle vooroordelen rondom het aannemen van iemand met een beperking.

Werkbedrijf Twente zet mensen met een beperking neer als ontzettende doorzetters. Iets waar een werkgever zich ‘vast en zeker in herkent’. Op Doorzetters met dromen delen Twentse ondernemers die al iemand met een beperking in dienst hebben hun positieve ervaringen.

Achterhoekers zijn harde werkers, schrijft Werkgevers Servicepunt Achterhoek op Unieke Achterhoekers aan het werk. Maar ‘toch heeft een grote groep veel moeite een baan te vinden’. En dus staan hier praktijkvoorbeelden en ambassadeurs in de spotlights. Als motivatie om samen te werken aan passende banen voor meer mensen.

Overzichtelijk per regio
Werkgevers kunnen, naast de landelijke informatie op dit portal, bij de regionale campagnes terecht voor specifiek regionale informatie. En zo hun licht opsteken bij ondernemers die ze misschien wel uit hun eigen omgeving kennen. Binnenkort verschijnt op dit portal een pagina waar de activiteiten, campagnes en contactgegevens per arbeidsmarktregio overzichtelijk worden samengevat.